مهر ۲۸، ۱۳۸۷

دوشنبه 22 مهر، 11:30 شب





درحالیکه رزیدنتای سال یک و دو مدتی یه که در خواب ناز به سر می برن، خسته و گیج از یه کشیک سنگین، پشت میز اورژانس زنان نشستم،
GCS
ام رو به افته و خداخدا می کنم که این وقت شب – و تا صبح – کسی دچار
Labor pain, Rupture of membrane,…
نشه یا به سرش نزنه که ساعت دو نصفه شب بدون اینکه مشکل خاصی داشته باشه بیاد و بگه من از وقت زایمانم گذشته!! که در همین ضمن دو نفر از در میان تو...
بیمار خانم 17 ساله ایه که سه شب پیش ازدواج کرده، تو این مدت سه بار
Coitus
داشته که آخرین بارش دیشب بوده و در حال حاضر با
Severe vaginal bleeding
مراجعه کرده. چندتا سوال دیگه ازش می پرسم و بعد رزیدنت سال یک رو بیدار می کنم. اونم چند سوال تکمیلی می پرسه و در پاسخ به کنجکاوی من در مورد علت، احتمال سقط رو مطرح می کنه!! از بیمار می پرسم قبل از ازدواج هم رابطه ج*** داشتی؟ میگه منظورت دقیقا چه جور رابطه ایه؟! و من میمونم که چه طور بهش بفهونم منظورمو...
رزیدنت سال دو بعد از معاینه تشخیص پارگی واژن میده و با توجه به عدم ثبات وضعیت همودینامیک، بیمار به طور اورژانسی به اتاق عمل منتقل میشه...
صبح بعد از کلی پرس و جو کاشف به عمل اومدیم که کل جدار واژن تا دهانه ی سرویکس پاره بوده!!!

هیچ نظری موجود نیست: